برنامه نویسی خودرو
آموزش طراحی خودرو بدون راننده خودران با استفاده از پایتون
کد ماشین عددی (منظور کد اسمبلی نیست) ممکن است به عنوان پایینترین سطح نمایش یک برنامهٔ رایانهای کامپایلشده، (یا سرهمشده) یا به عنوان یک زبان برنامهنویسی وابسته به سختافزار اولیه در نظر گرفته شود. علیرغم اینکه مستقیماً امکان نوشتن برنامهها به صورت کد ماشین عددی وجود دارد، مدیریتکردن بیتهای تک و محاسبهٔ آدرسهای عددی و ثابتها به صورت دستی، خستهکننده و خطاپذیر است. به این دلیل، کد ماشین تقریباً هیچگاه برای نوشتن برنامهها مورد استفاده قرار نمیگیرد. یک ریمپینگ اصولی و مبتنی بر علم برنامه نویسی برای خودرو های ایرانی از حداقل 1 ساعت تا 1.30 زمان میبرد و برای خودرو های چینی از 2 تا 3 ساعت به طول می انجامد. ری مپ تنها اتصال یک دستگاه و ریختن یک برنامه آماده نیست، حاصل سال ها مطالعه و شناخت دقیق اجزاء خودرو میباشد.
این شکل نمایی از چگونگی تشخیص اشیاء و دستهبندی آنها به دو کلاس (Cars) و (Non-Cars)، در یک سیستم تشخیص و ردیابی خودرو را نشان میدهد. این دوره مربوط به آموزش علوم داده و یادگیری عمیق است که این مفاهیم با استفاده از پایتون و در قاالب یک پروژه عملی و بسیار جذاب به نام "طراحی ماشین بدون راننده (خودران) با استفاده از پایتون" پیاده سازی شده است. در این دوره با استفاده از کامپیوتر ویژن، روش های یادگیری ماشین شامل یادگیری عمیق، شبکه عصبی کانوونشنال و ... خودروهای خودران امروزه به صورت خاص مورد توجه شرکت های خودروسازی قرار دارند و به همین دلیل پروژه های زیادی جهت بهبود و توسعه عملکرد این ماشین های در سال های اخیر در دنیا تعریف شده است. برنامه نویسی به طور قابل توجهی به توسعه سیستم های جلوگیری از برخورد و ترمز اضطراری خودکار کمک میکند.
هزینه چیپ تیونینگ با توجه به نوع ecu متفاوت است و ضمانت برگشت وجه در صورت عدم رضایت ارائه میشود. NuScenes یکی دیگر از مجموعه دادههای دسترسی باز مفید است که حاوی تصاویر رنگی با کیفیت بالا و ابرهای نقطه لیدار 400 هزار مرتبط با شرایط مختلف روز و آبوهواست. سازندگان nuScenes همچنین یک پایتون منتشر کردهاند که به توسعهدهندگان هوش مصنوعی کمک میکند در این مجموعه داده پیچیده حرکت کنند. Waymo Open Dataset مجموعه دادهای غنی با دادههای حسگر با وضوح بالاست که وسایل نقلیه خودمختار Waymo Driver جمعآوری کرده است. همچنین حاوی دادههای برچسبگذاریشده برای تشخیص وسایل نقلیه، عابران پیاده، دوچرخهسواران و علائم جادهای و مجموعه دادههای حرکتی برای تعیین مسیر حرکت است.
ری مپ ایسیو های زیمنس ال 90 در مرکز چیپ تیونینگ همراه با نمونه کار و فیلم remap ارائه گشته است. برای مطالعه درباره ریمپ optima همراه با نصب هدرز (هدرز ریمپ) به انتهای صفحه مراجعه نمایید. کاراک مرکز چیپ تیونینگ شرق تهران است و ریمپ ایسیو نارمک ، تهرانپارس ، لواسان ، شهر پردیس و پاکدشت را ساپورت می کند. این روش ( ری مپ ecu ) برای تمام خودرو های ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و مدیران خودرو و کرمان موتور قابل اجرا است. اگر شما مهندسی هستید که در کارخانه مشغول بکارید و با کنترلکنندههای منطقی قابل برنامهریزی (PLC) و روباتیک سر و کار دارید، حتما میدانید که ادغام یکپارچه آنها در یک کارخانه خودروسازی چقدر مهم است. در این مرحله، نرمافزار به طور کامل بررسی میشود تا از صحت عملکرد و عدم وجود خطاهای احتمالی اطمینان حاصل شود.
هر گونه خطا در سیستمهای نرمافزاری میتواند عواقب جدی برای راننده و سرنشینان داشته باشد. یکی از حوزههایی که نرمافزارها نقش عمدهای در آن دارند، سیستمهای سرگرمی و اطلاعاتی خودروهاست. این سیستمها به رانندگان و سرنشینان امکان میدهند تا در طول سفر به موسیقی گوش دهند، مسیرهای خود را پیدا کنند و اطلاعات مهمی را درباره وضعیت خودرو دریافت کنند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نرمافزارهای خودرو به طور قابل توجهی پیچیدهتر شدهاند. امروزه، خودروها مجهز به سیستمهای هوشمندی هستند که میتوانند تعاملاتی پیچیده با محیط اطراف خود داشته باشند.
سیستم های ترمز بازیافتی که انرژی را در طول ترمز جذب و ذخیره میکنند، همچنین با برنامه ریزی کنترل میشوند و به کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای کمک میکنند. اگرچه فرایند یادگیری نرم افزار CATIA برای کاربران جدید زمانبر است؛ اما منابع آموزشی و کتابهای بسیاری در این باره وجود دارند که در کنار فیلمهای آموزشی یوتیوب و لینکدین میتواند مورد استفاده مهندسان مکانیک قرار بگیرد. یادگیری نرمافزار کتیا میتواند مسیر شغلی مهندس مکانیک را تغییر داده و امکان استخدام در مجموعههای بزرگ را برای شما فراهم کند. مهارت های مهندسی برای تجزیه و تحلیل، طراحی و بهینه سازی برنامه PLC و سیستم رباتیک با روش هایی مانند شبیه سازی، مدل سازی یا آزمایش مورد نیاز است. ابزارهای نرم افزاری برای ایجاد، مدیریت و نظارت بر برنامه پی ال سی و سیستم روباتیک با برنامه هایی مانند نرم افزار PLC، نرم افزار ربات یا نرم افزار HMI لازم است.
برای آنکه مطمئن شوید ادغام برنامه نویسی PLC با رباتیک در یک کارخانه تولید خودرو با موفقیت انجام شده باید پروژه یکپارچه سازی را برنامه ریزی و مستند کرده و اهداف، محدوده، بودجه و جدول زمانی را تعریف کنید. همچنین همکاری با تولید کنندگان، تامین کنندگان، کارشناسان PLC و ربات ها برای دریافت مشاوره و پشتیبانی آنها بسیار مهم است. مارش شاپ، یکی از بهترین شرکت های معتبر تامین کننده در زمینه تجهیزات اتوماسیون صنعتی است که انواع خدمات برنامه نویسی plc، موشن گرافیک، عیب یابی پی ال سی، مونتاژ تابلو برق، پایش انرژی و… را ارائه می دهد. این تکنولوژیها به خودروها امکان میدهند تا از دادههای مختلف یاد بگیرند و تصمیمات هوشمندانهتری بگیرند. بعد از این که عکسها و تصاویر خودروی مدنظر خود را جمعآوری کردید، نوبت به تحلیل این تصاویر و نقشهها میرسد. این تحلیل به شما کمک میکند تا بخشهای مهم خودرویی که قصد دارید طراحی کنید را مشخص کرده و برای هر کدام الگویی جداگانه بسازید.
در نتیجه احتمال شکست، هزینههای اضافی و خطا در پروژههایی که نرم افزاری انجام میشوند، کاهش مییابد. با استفاده از دیتاستی که از داده های رندوم آماده شده و شبکه عصبی عمیق به دسته بندی داده ها میپردازیم. Remap ecu خودرو شامل برنامه نویسی تخصصی کامپیوتر خودرو و اصلاح پروگرام کارخانه به حالت بهینه با دستگاه پروگرامر میباشد . افزایش شتاب خودرو توسط چیپ تیونینگ معمولترین خدمات تیونینگ می باشد و پس از آن برداشتن کات آف ، اصلاح دریچه گاز برقی ، حذف سنسور اکسیژن دوم و رفع لرزش موتور در حالت سلو در ایران ، تاجیکستان و افغانستان ارائه میشود. از نرم افزار ANSYS برای شبیهسازی و تحلیلهای مختلف مهندسی مکانیک استفاده میشود.
در این قسمت در ادامه بحث، به یادگیری ماشین و انواع آن و همچنین مفهوم classification (دسته بندی) که یکی از کاربردها مهم یادگیری ماشین هست با ذکر یک مثال پرداخته می شود. یک ابزار بسیار حرفهای است که توسط مهندسان و طراحان سهبعدی استفاده میشود. این نرمافزار نیاز به مقداراندکی تجربه دارد ولی طراحی پروژهها زمان زیادی لازم ندارد. از نقطه نظر یک پردازش، فضای کد بخشی از فضای آدرسش است که در آن، کد در حال اجرا ذخیره شدهاست. در سیستمهای چندوظیفهای، این شامل بخش کد برنامه و معمولاً کتابخانههای اشتراکی است. در محیط چند تهدید، تهدیدهای مختلفی از یک فرایند فضای کد را با فضای داده به اشتراک میگذارند که سربار تعویض محتوا را به میزان چشمگیری در مقایسه با تعویض فرایند، کاهش میدهد.
آیا با خیال راحت موتور خودرو را می توان ریمپینگ کرد؟ ممکن است در مورد مسائل ایمنی نگران باشید، اما این را بدانید که تنظیم موتور الکترونیکی با استفاده از ECU به عنوان راه حلی بسیار ایمن تر از نظر تنظیمات مکانیکی شناخته می شود. اما موردی که اهمیت دارد این است که قابلیت های وسیله نقلیه شما که از برندهای مختلفی استفاده می کنید، محدود می شود و خودروسازان از پتانسیل کامل موتور استفاده نمی کنند. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد ریمپینگ پرداخته می شود تا شما به عنوان شخصی که می خواهید این دوره آموزش ریمپ ماشین را بگذرانید داشته باشید. اشخاصی که به عنوان مهندس مکانیک یا مهندس خودرو باشند، می دانند که تنظیم مکانیکی مستلزم هزینه های زیاد و قابل توجهی می باشد و ریسک بسیار بالایی نیز دارد. چرا که تداخل مکانیکی در خودرو، تعویض قطعات مختلف و موتور و… خیلی هزینه بر بوده و در عین حال نیز گرفتن جواب مطلوب و درست نیز سخت خواهد بود.
برکلی دیپ درایو یکی از بزرگترین مجموعهدادهها برای وسایل نقلیه خودران است که شامل بیش از 100هزار ویدیوی تجربه رانندگی ضبطشده در جادههای کالیفرنیا و نیویورک است. این مجموعه داده میتواند در آموزش مدلها برای رفع مشکلاتی مانند تشخیص خطوط، ردیابی اشیا، پیشبینی زمان سفر و موارد دیگر به شرکتهای خودروسازی برای نوشتن الگوریتم مناسب کمک کند. بااینحال، این پلتفرمها فقط برای کسانی که بهعنوان توسعهدهندگان انویدیا و برنامه توسعهدهنده انویدیا درایو برای شرکتکنندگان در DRIVE AGX ثبت نام کردهاند، قابلدسترسی هستند. برای تحقیق، آموزش و آزمایش الگوهای هوش مصنوعی برای وسایل نقلیه خودران با فیزیک واقعگرایانه و دارای محیطها و قابلیتهای شبیهسازی سناریوهای متنوع مفید است. ارتباطات وسیله نقلیه به وسیله نقلیه (V2V) و وسیله نقلیه به همه چیز (V2X) برای ایجاد شبکه ای که در آن وسایل نقلیه و زیرساخت ها اطلاعات را تبادل میکنند، به برنامه نویسی متکی هستند.
برای این گام از محیطهای sketcher design و assembly design در کتیا استفاده میشود. در این بخش قصد داریم تا مرحله به مرحلهی کار با کتیا برای ترسیم و طراحی خودرو را ذکر کنیم. پس اگر میخواهید یک خودرو با کتیا ترسیم کنید، بعد از نصب و راهاندازی برنامه و گذراندن دورههای مقدماتی کار با کتیا (به منظور تسلط بر ابزارها و محیطهای طراحی) میتوانید از دستورالعملهای این مطلب استفاده کنید. در این قسمت به شروع برنامه نویسی شبیه سازی خودرو خودران میپردازیم و با استفاده از یک سیمولیتور یا شبیه ساز به تولید داده برای ترین مدل میپردازیم. در این قسمت از آموزش به اجرای کد مربوط به دیتاست mnist در فضای Jupyter lab میپردازیم.
در این دوره با ریمپ و تغییر پارامترهای کارکرد موتور در خودرو های ایرانخودرو و سایپا بصورت کاملا تخصصی آشنا می شوید. با ریمپ ایسیو خودروهای خارجی بورس بازار ایران در برندهای هیوندای، تویوتا، نیسان، لیفان، ام وی ام و ... این دوره مناسب اشخاصی است که می خواهند با کمترین سرمایه گذاری ممکن، بیشترین بهره وری را از دوره برای کسب درآمد داشته باشند. از طرف دیگر، ریمپنگ ایسیو به عنوان یک کار تخصصی است که هر شخصی قدرت انجام آن را بدون گذراندن دوره های تخصصی در آموزشگاه معتبر ندارد. شما میبایست در این مرحله هر یک از اجزای اتاقک خودرو را بهصورت مجزا طراحی و مدلسازی کنید. به عنوان مثال تعیین فرمولهایی برای طراحی هندسهی بهتر در دیوارهای جانبی اتاقک ماشین، مؤثر خواهد بود.
اگر قصد دارید ابتدا طرح های مفهومی (طرح های ساده اولیه) خود را طراحی کنید، پس باید این نرم افزار را داشته باشید. کاربران Adobe Photoshop احساس راحتی بیشتری نسبت به این نرم افزار دارند، زیرا ویژگی های رنگی و بردار را داراست. پس اگر با فتوشاپ آشنایی دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این نرم افزار است. شما همچنین می توانید لایه ها، سبک ها و ماسک ها را به طرح های تان اضافه کنید. کد ماشینی نباید با «بایتکد» (یا عبارت قدیمیتر p-code) که توسط یک ترجمهکننده اجرا میشود یا برای اجرای سریعتر، خودش به زبان ماشین کامپایل میشود (به شکل مستقیم)، اشتباه شود.
این ابزار قدرتمند است که به شما امکان نامحدود با نقاشی های برداری را می دهد. یعنی نرم افزاری است که شبیه به گزینه ۸ بوده و مانند فتوشاپ و نرم افزارهای گرافیکی ساده می باشد. شما می توانید طرح های پیچیده و ساده را با استفاده از این نرم افزار ایجاد کنید. یکی از مهمترین حوزههای آینده تخصص نرمافزاری در صنعت خودرو، توسعه خودروهای خودران است. این خودروها به واسطه نرمافزارهای پیچیده و هوشمند قادر به رانندگی بدون دخالت انسان خواهند بود. سیستمهای ایمنی پیشرفته و کمکی راننده میتوانند به طور قابل توجهی خطرات ناشی از رانندگی را کاهش دهند.
در بسیاری از شرکتها و مجموعههای خودروسازی، یکسری استانداردهای فنی تعیین میشود. به عنوان مثال بسیاری از آنها، سیستم مرجع طراحی خودرو را با سه صفحهی عمود بر هم در نظر میگیرند. در خصوص مثال طراحی خودرو، ماژولها و ابزارهایی کاربرد دارند که بتوانیم با تقریب و درونیابی، بدنهی خودرو را طراحی و با محاسبات مربوط به نیروهای وارده بر آن، عملیات مونتاژ را انجام دهیم. در این قسمت به اجرای کد برای دسته بندی چندکلاسه ها می پردازیم و با استفاده از یک دیتاست چند کلاسه از داده های رندوم و همچنین تابع فعالسازی softmax به دسته بندی داده ها میپردازیم. در این قسمت به ادامه آموزش در خصوص مفاهیم و تئوری های مربوط به یادگیری عمیق می پردازیم. این یک نرم افزار حرفه ای است(قیمت آن ۱۳۰۰ دلار یا ۷۵ دلار ماهیانه می باشد!) که به شما ابزار مفید برای طراحی محصول سه بعدی را می دهد.
پایتون برای کاربردهایی که شامل کنترل سطح بالا، تحلیل داده و یادگیری ماشین است، بسیار مناسب است، اما ممکن است برای تمام حوزههای نرمافزار خودرو مناسب نباشد. هدف این دوره پوشش تمام جنبههای استفاده از پایتون برای کاربردهای خودرو از مبانی مانند ایجاد شبکههای مجازی خودرو، تحلیل ترافیک شبکه، اتوماسیون تست ECU و غیره است. برنامه نویسی به نیروی محرک در پشت تکامل صنعت خودرو تبدیل شده است، و وسایل نقلیه را به سیستم های پیچیده، متصل و هوشمند تبدیل کرده است. از فرآیندهای طراحی و تولید تا سیستم های پیشرفته کمک به راننده، وسایل نقلیه مستقل و راه حل های پایدار، برنامه نویسی بخشی جدایی ناپذیر از هر نوآوری در چشم انداز خودرو است. همانطور که صنعت همچنان به پذیرش فن آوری ها و روند های نوظهور ادامه میدهد، برنامه نویسان نقش مهمی در پیشبرد مرزهای آنچه که از نظر ایمنی، کارایی و تجربیات کاربر ممکن است، بازی خواهند کرد. تأثیر برنامه ریزی در صنعت خودرو نه تنها شیوه رانندگی ما را تغییر میدهد بلکه راه را برای آینده ای هموار میکند که در آن وسایل نقلیه نه تنها وسیله حمل و نقل بلکه مراکز یکپارچه اتصال، هوش و پایداری هستند.
پرشهای شرطی بسته به شرایط در نظر گرفته میشوند (اجرا از یک آدرس دیگر ادامه پیدا میکند) یا در نظر گرفته نمیشوند (اجرا از دستور بعدی ادامه پیدا میکند). ریمپ پراید کار صحیحی نیست، کیفیت پایین قطعات و موتور ضعیف، علت توصیه ما برای عدم ریمپ این خودرو است. مپ کردن دوباره ایسیو ( map again )اصلاح ، کاهش و افزایش جداول هگزا دسیمال کد نویسی آی سی میکرو ECU یا ECM را که نتیجه آن بهبود کارکرد پیشرانه و تقویت آن است را ريمپ ایسیو گویند. نوع بسیار تخصصی از ریمپ ECU که تنها در مجموعه ما ارائه می شود، برای خودرو هاییست که شمع تخصصی نصب کرده باشند با هدف بهبود جرقه زنی و کاهش مصرف ریمپ شمع انجام میشود . در تعمیرگاه ما شمع های تخصصی با قیمت مناسب عرضه می شود و شما میتوانید قیمت آنها را از فروشگاه carak بدست بیاورید.
البته در کارخانه ها و شرکت های خودروسازی نیز می توان به عنوان تکنسین مشغول به کار شد. در عین حال شخصی که صاحب خودرو می باشد، هنگام فروش خودرو می تواند علاوه از لذتی که هنگام رانندگی از خودروی خود داشت را در فروش خودرو به قیمت بالاتر نیز به فروش برساند. ریمپینگ مجدد ECU در مقایسه با تنظیم مکانیکی موتور دارای مزایای زیادی است. می توان با تکیه بر متخصصانی که در این زمینه تجربه دارند، ریمپینگ مجدد را با ریسک و همچنین هزینه کمتری انجام داد. در این حالت دیگر نگران تنظیمات اشتباه و فشار بیش از حد روی موتور و در نتیجه فرسودگی موتور نخواهید بود.
شما برای ترسیم ایدههای خود نیاز دارید تا این قوانین را بشناسید و سپس براساس ویژگیهای محصول و ایدهی مورد نظر، آن را طراحی کنید. در این قسمت از آموزش به جدا کردن داده های تست و ترین جهت شروع مدل کردن شبکه عصبی کانوونشنال، می پردازیم. در این قسمت به ادامه آشنایی با مفاهیم شبکه عصبی عمیق می پردازیم و با مفاهیم مربوط به خطا و cross entropy در شبکه عصبی عمیق آشنا می شویم. در این قسمت با یک مثال به تشریح گام های لازم جهت مدلسازی کردن و دسته بندی با استفاده از رگرسیون خطی میپردازیم و شروع به اجرای کد آن در محیط jupyter lab می پردازیم. در این قسمت در ادامه آموزش کتابخانه opencv به مروری بر مفاهیم مربوط به اعداد در سیستم باینری و همچنین اپراتورهای بیتی و کاربرد آنها برای حل مساله ی و پروژه ماشین خودران میپردازیم.
دستورالعملها، مولد بیتهایی میباشند که توسط طراحی فیزیکی، متناظر با دستورها مختلفی برای ماشین هستند؛ بنابراین، مجموعهٔ دستورالعمل، مخصوص به دستهای از پردازندههاست که (تقریباً) از معماری مشابهی بهره میبرند. طراحیهای جانشین یا پردازندهٔ فرعی اغلب شامل تمام دستورالعملهای یک دستور پیشین هستند و ممکن است دستورالعملهای اضافی را بیافزایند. همچنین ممکن است سیستمها در جزئیات دیگری مانند چیدمان حافظه، سیستمهای عامل یا دستگاههای جانبی متفاوت باشند. از آنجایی که یک برنامه به شکل معمولی به چنین عواملی بستگی دارد، سیستمهای متفاوت معمولاً یک کد ماشین اجرا نخواهند کرد، حتی وقتی نوع پردازندهٔ یکسانی استفاده شود. اگر در جستجوی یک نرم افزار پیشرفته برای تحلیل و شبیهسازی در حوزههای مختلف مهندسی مکانیک هستید، بدون شک ABAQUS انتخاب مناسبی است. این نرم افزار علاوه بر حوزه مکانیک در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، هوافضا، انرژی و ساختوساز برای مدلسازی مورد استفاده قرار میگیرد.
بهعنوان مثال، بیامدبلیو حسگرها و دوربینهایی بیشتر روی تسمهنقاله خود نصب کرد تا به هوش مصنوعی اجازه دهد بازرسیهای کیفیت بصری و صوتی انجام دهد. الگوریتمهای هوش مصنوعی به کارکنان امکان میدهند از کامل بودن خودرو اطمینان پیدا کنند و ناهنجاریهای تولید را در زمان واقعی شناسایی کنند. یادگیری ماشین، زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی، به شدت در برنامه ریزی وسایل نقلیه مستقل دخیل است. الگوریتم ها از مجموعه داده های گسترده برای بهبود قابلیت های تصمیم گیری یاد میگیرند و به وسیله نقلیه اجازه میدهند تا با سناریوهای رانندگی پیچیده و پویا سازگار شود. یادگیری تقویت و شبکه های عصبی عمیق به وظایف مانند حفظ خط، تشخیص اشیاء و برنامه ریزی مسیر اعمال میشود که به بهبود مستمر سیستم های رانندگی مستقل کمک میکند.
علیرغم اینکه پردازندههای ساده، دستورالعملها را یکی بعد از دیگری اجرا میکنند، پردازندههای ابرمقیاسپذیر قادر به اجرای چندین دستورالعمل بهطور همزمان هستند. ریمپینگ پرشیا برای ایسیو های مختلفی انجام میشود، بوش ، زیمنس ، اس 2000 و SSAT که در این پست نمونه ای از چیپ تیونینگ ایسیو پرشیا را میبینید. از طریق توابع و قطعه کدهای زیر، ویژگیهای مفید موجود در تصویر با استفاده از روشهای معرفی شده استخراج میشوند. با این حال، برای انجام هر کار تخصصی باید برخی از جنبه های مهم را به خاطر بسپارید. در کل بهتر است از محصولات و خدمات متخصصان شناخته شده در این زمینه استفاده کنید تا از هر نظر خیالتان راحت باشد.
در این قسمت از آموزش به augment کردن تصاویر جهت بالا بردن دقت مدل میپردازیم. در این قسمت از آموزش به پیش پردازش داده ها جهت شبیه سازی ماشین خودران می پردازیم. در این قسمت از آموزش در ادامه آماده سازی داده ها به بالانس بین داده های تست و ترین می پردازیم. در این قسمت به توضیح در خصوص محاسبات مربوط به شبکه عصبی عمیق(یعنی شامل لایه های پنهان) می پردازیم و برای تسلط بیشتر با یک مثال به توضیح نحوه انجام محاسبات می پردازیم. در این قسمت به تکمیل کدنویسی دسته بندی با استفاده از کتابخانه Keras میپردازیم.
بیایید نگاهی دقیقتر به مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی برای شرکتهای خودروسازی داشته باشیم. پایتون در سالهای اخیر به یک زبان برنامهنویسی انعطافپذیرتر تبدیل شده است و در طیف گستردهای از حوزهها، از جمله توسعه نرمافزار خودرو، کاربرد دارد. خوانایی و سهولت استفاده پایتون، آن را برای نمونهسازی و توسعه سریع ایدهآل میکند. این امر در صنعت خودرو که به سرعت در حال تغییر است و نیاز به تکرارهای سریع برای حفظ رقابت دارد، بسیار مهم است. پایتون کتابخانهها و فریمورکهای بسیاری مانند NumPy، SciPy و TensorFlow را در اختیار شما قرار میدهد.
در برخی از منابع طراحی یک بخش خاص مثلاً رینگ خودرو، به عنوان یک پروژهی مجزا در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که برای مدلسازی بخشهای مختلف خودرو در کتیا باید از ماژول پارت دیزاین استفاده کنید. برای CAD کردن یک ایده، نیاز است تا از یک نرم افزار کامپیوتری بهره بگیریم. این نرم افزار مجموعهای از ماژولها و ابزارها مختلف را در اختیار ما میگذارد تا هندسهی آن محصول و ایدهی مورد نظر را بسازیم. به غیر از کتیا، برنامههای دیگری نیز وجود دارند که میتوان در زمینهی طراحی بدنه ماشین و مهندسی خودرو از آن استفاده کرد. در این بخش قصد داریم تا ده نمونه از نرم افزارهای برتر این موضوع را معرفی کنیم.
علاوه بر این، شما باید برنامه ای برای پی ال سی طراحی و توسعه دهید که بتواند عملکردهای رباتیک مانند حرکت، دید یا جمع آوری داده ها را یکپارچه و کنترل نماید. تست و اشکال زدایی برنامه PLC و سیستم رباتیک نیز برای عملکرد مطمئن و دقیق در سناریوها و شرایط مختلف ضروری است. در نهایت، به روز رسانی و نگهداری برنامه PLC و سیستم روباتیک برای تناسب با تغییرات و خواسته های بازار و مشتریان بسیار مهم است. هوش مصنوعی چالشهای امنیتی سایبری بیشتری را برای توسعه و پشتیبانی خودرو معرفی میکند، اما میتوان از آن برای افزایش حفاظت از دادهها نیز استفاده کرد. برنامههای امنیتی آینده مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند بهسرعت تهدیدها را شناسایی و با آنها مقابله کنند، بر هر سیستم و اتصال شبکه نظارت کنند و بهطور خودکار بهترین شیوههای امنیتی را برای دادههای جدید اعمال کنند.
در این قسمت، به اتمام قسمت نهایی کدنویسی مربوط به دسته بندی دیتاست mnist میپردازیم. در این قسمت که در ادامه آشنایی با یادگیری عمیق و دسته بندی داده های چند کلاسه، به معرفی دیتاست MNIST میپردازیم که دیتاستی از اعداد دست نویس بین 0 تا 9 هست. در این قسمت به آشنایی و معرفی داده های MNIST ، داده های ولیدیشن و هایپرپارامترها میپردازیم. در این قسمت به آشنایی با دسته بندی داده های چند کلاسه (چند دسته) با استفاده از یادگیری عمیق می پردازیم. راجع به تئوری خط در سیستم کارتزین، قطبی و hough transform به تفصیل صحبت می کنیم. در این قسمت در ادامه آموزش کار با کتابخانه opencv و توابع آن در راستای مشخص کردن خطوط جاده با استفاده از آنها، به سراغ یادگیری چگونگی جدا کردن قسمت خاصی از تصویر می پردازیم.
کد ماشین و کد اسمبلی هنگام ارجاع به بخشهای وابسته به پلتفرمِ ویژگیها یا کتابخانههای زبان، بعضی اوقات کد محلی نامیده میشود. یک مجموعهٔ دستورالعمل کد ماشین ممکن است تمام دستورالعملها با طول یکسان را داشته باشد یا ممکن است دارای دستوالعملهایی با طول متغیر باشد. شکلی که الگوها سازماندهی میشوند، شدیداً با معماری خاص و همچنین اغلب با نوع دستورالعمل تغییر میکند. در تعمیرگاه ما هدرز های تخصصی با جنس آلومنایز به فروش میرسد و شما میتوانید قیمت آنها را از فروشگاه ما بدست بیاورید. البته بهترین کار در صورت وجود هرگونه شک و تردید این که بدانیم ماشین ما قابلیت ریمپ را دارد یا نه، بهتر است از یک شرکت و فرد متخصص در ریمپینگ مجدد موتور مشاوره بگیرید. بنابراین تنظیم موتور ایسیو بر اساس بهترین تنظیمات ممکن پارامترها با پتانسیل خودرو است، به طوری که قدرت موتور را بدون تاثیر منفی بر عملکرد آن افزایش دهد.
علاوه بر در نظر گرفتن متغیرها، پارامترها و شرایط مختلف موتور، تغییرات لازم در نرم افزار ECU اعمال خواهد شد. در مرحله آخر، خودروی بازسازی شده با ECU اصلاح شده برای بررسی عملکرد موتور آزمایش می شود. این نرمافزار به دلیل دقت بالا، قابلیتهای یکپارچهسازی و پشتیبانی قوی، یکی از بهترین نرم افزار های مهندسی مکانیک برای تحلیلهای مهندسی است. همانطور که میبینید، هوش مصنوعی میتواند موارد استفاده زیادی برای شرکتهای خودروسازی داشته باشد. بیایید نگاهی دقیقتر به موارد کلیدی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو بیندازیم. در مراحل اولیه، نرمافزارهای خودرو بیشتر به سیستمهای پایهای مانند کنترل موتور و ترمزهای ضد قفل محدود میشدند.
اما برای صنعت خودرو، بسیار مهم است که فقط بر راهحلهای قابل توضیح هوش مصنوعی (XAI) تکیه کنیم. برخلاف مدلهای هوش مصنوعی جعبه سیاه، تصمیمات اتخاذشده از طریق سیستمهای XAI باید برای انسان شفاف و قابلدرک باشد. این به توسعهدهندگان هوش مصنوعی امکان میدهد نقصهای احتمالی در الگوریتمهای خود را شناسایی کرده و آن نقصها را بهموقع رفع کنند. بهکارگیری هوش مصنوعی در خودرو به مجموعه دادههای آموزشی عظیمی نیاز دارد که چندین عملیات در داخل خودرو، ارتباط خودرو به خودرو، ارتباط خودرو با راننده، ترجیحات سرگرمی مسافران و موارد دیگر را پوشش دهد. پس از ساخت نرمافزار، هوش مصنوعی به جمعآوری دادههای حساس که برای درست کار کردن آن ضروری است، ادامه میدهد.
برنامه نویسی ادغام سیستم های تلماتیک را تسهیل میکند، اجازه میدهد تا وسایل نقلیه به اینترنت متصل شوند و نظارت و کنترل از راه دور را امکان پذیر میکند. Telematics، با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا و پایتون، قابلیت هایی مانند تشخیص از راه دور، به روز رسانی نرم افزار در هوا و ردیابی در زمان واقعی را فراهم میکند. این اتصال تعمیر و نگهداری خودرو را افزایش میدهد، زمان توقف را کاهش میدهد و امکانات جدیدی را برای خدمات شخصی باز میکند. برنامه نویسی در اجرای سیستم های پیشرفته کمک به راننده (ADAS)، که ایمنی خودرو را افزایش میدهد و قابلیت های نیمه مستقل را فراهم میکند، نقش مهمی دارد. سنسورها مانند دوربین ها، رادار، لیدار و دستگاه های اولتراسونیک مقادیر زیادی از داده ها را تولید میکنند که باید در زمان واقعی پردازش شوند.
نرم افزار Simulink سیمولینک به درک مدلهای پیچیده و سازههای مهندسی مکانیک کمک میکند. علاوهبر کتابهای مرجع و راهنمای کاربران و انجمنها و فرومهای آنلاین میتوانید از پلتفرمهای آموزشی مانند Coursera، Udemy و LinkedIn Learning برای آموزش SolidWorks برای مهندسی مکانیک کمک بگیرید. حقوق مهندس مکانیک در ایران بر اساس آمار ایران سلری ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است. این رقم میانگین دریافتی این پوزیشن شغلی است و ممکن است دریافتی واقعی شما کمتر یا بیشتر از آن باشد. سیستمهای نرمافزاری خودروها بسیار پیچیده هستند و نیاز به تخصص و دانش عمیقی دارند. مهندسان نرمافزار با استفاده از دانش و مهارتهای خود، نرمافزارهای پیچیدهای را برای خودروها طراحی و پیادهسازی میکنند.
ابزار شبیه سازی دارد و واقعا نزم افزار کاملی است ولی اگر شما کاربر حرفهای باشید میتوانید ویژگیهای مخصوص به خود را نیز اضافه کنید. نرم افزاری است که آموزشهای بسیار زیادی برای آن وجود دارد و این نرمافزار open source است. این کار انجام شدهاست تا انتقال برنامههای زبان ماشین بین مدلهای مختلف را تسهیل کند. یک مثال از این استفاده، خانوادهٔ System/360 رایانههای IBM و جایگزینهای آنهاست. با وجود مسیر جریان داده به پهنای ۸ تا ۶۴ بیت و بالاتر، آنها یک معماری رایج در سطح زبان ماشین را در طول کل خط ارائه میکنند. ECU Remapping مهارتی است که در آن می توانید گشتاور و اسب بخار موتور را افزایش داد.
در این قسمت از آموزش در ادامه بخش قبل که به ارائه تئوری Hough transform پرداختیم، وارد کدنویسی و اجرای کد مربوط به این قسمت می شویم. اما نکته مهم توی این دوره این است که شما به هیچ گونه دانش برنامه نویسی و ریاضیاتی و کامپیوتری خاصی نیاز نخواهید داشت و به آسانی و بدون هیچ پیش نیازی میتوانید این دوره را شروع کنید. تمام آموزش ها از پایه و به صورت گام به گام تهیه شده و شما در این دوره به صورت کاملا عملی و واقعی یا علوم داده و یادگیری ماشین و یادگیری عمیق آشنا خواهید شد. با این نرمافزار میتوانید برای پروژههای خودروسازی خود مدلهای دقیقی طراحی کنید. اگر شما از تجربهی بالایی در زمینهی طراحی بهرهمند نیستید، این نرم افزار میتواند برای شما عالی باشد.
برنامه نویسی پیشرفته پیام نور