افزایش رتبه سایت چگونه انجام دهیم

بهبود رتبه سایت در گوگل 23 راهکار برای افزایش رتبه

در ادامه این مطلب شما را با نحوه افزایش رنکینگ وب سایت در گوگل آشنا می کنیم. تیم حرفه‌ای مای کاستومر با دارا بودن تعداد بالای نیروهای متخصص می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد. این ابزار هم به صورت رایگان و هم صورت پولی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اندازه بسیار زیادی می‌تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند. افزودن اطلاعات جدید و به‌روزرسانی محتوای صفحات کلیدی می‌تواند تأثیر مثبتی بر افزایش رتبه گوگل داشته باشد. استفاده از آمارهای تازه، تحقیقات جدید و اضافه کردن سؤالات متداول به محتوای فعلی، صفحات شما را برای کاربران و گوگل ارزشمندتر می‌کند.

درست است؟ زمانی که کاربران بدون انجام هیچ اقدامی صفحه را ترک کنند گوگل برای وبسایت شما امتیاز منفی در نظر می‌گیرد. بسیاری از افراد، مخصوصا افراد تازه‌ کار تصور می‌کنند که برای رسیدن به جایگاه نخست در موتورهای جستجو باید یک دکمه جادویی را فشار دهند. این کار نیازمند زمان کافی و استفاده از استراتژی‌های درست و به جا است. قرار گرفتن در نتایج جستجوی برتر و نخست فقط یک رویا نیست و کاملا دست یافتنی است. در کل، سئو یک فرآیند طولانی‌مدت است و نیاز به تحلیل و بررسی مداوم دارد.

افزونه هایی به همین منظور برای سایت های وردپرسی وجود دارند که به سهولت فشرده سازی فایل ها و افزایش سرعت سایت کمک می کنند. گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها عوامل متعددی را از جمله کیفیت محتوا، ساختار سایت، تجربه کاربری، بک لینک‌ها و سیگنال‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرند. هرچند که فرمول دقیق این الگوریتم‌ها محرمانه است، اما با درک اصول کلی سئو، می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. به‌روزرسانی مداوم محتوای وب‌سایت یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای بهبود رتبه سایت در گوگل است.

همچنین چنانچه مراکز دیجیتال مارکتینگ برای شما سایتی را طراحی کنند که دارای متدهای لازم نباشد. پس سعی کنید طراحی سایت شما به گونه‌ای باشد که از گوگل رتبه منفی دریافت نکنید. همچنین از روش‌های غیر مجاز مانند کلاه سیاه در آن استفاده نشده باشد. شما برای اینکه بتوانید هر کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و بخواید در آن موفق باشید باید در ابتدا دیده شوید. اگر شما راه های مختلفی را برای دیده شدن بروید اما سرانجام به نتیجه ای نرسید درواقع به کلی مسیر را اشتباهی رفته اید.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌هایی نظیر Yoast SEO به شما این امکان را می‌دهند که به‌سادگی یک نقشه سایت XML بسازید. با فعال‌سازی گزینه نقشه سایت در این افزونه، تمام صفحات سایت شما در یک فایل XML فهرست می‌شود که می‌توانید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. این اقدام به بهبود ایندکس صفحات و افزایش شانس دیده شدن آن‌ها کمک خواهد کرد. این داده‌ها پلی ارتباطی میان موتورهای جستجو و کاربران هستند که اطلاعات موردنیاز را در اختیار هر دو طرف قرار می‌دهند. به کمک آن‌ها می‌توانید شانس کلیک‌ کاربران را افزایش داده و حضور خود در دنیای دیجیتال را بهبود بخشید. برای نوشتن یک متادیسکریپشن تأثیرگذار، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کرده و ارزش محتوای خود را به‌طور خلاصه نشان دهید.

از دیگر راه های افزایش seo، بهینه کردن برچسب ها و عناوین دسته بندی ها است. برخی سایت های فروشگاهی و مجله ای مرتکب این اشتباه میشوند و از یک نام مشترک برای دسته بندی و برچسب ها استفاده می کنند. حتی بعضی مدیران وبسایت ها با ذهنیت کاربرد هشتگ اینستاگرام، تعداد زیادی برچسب در انتهای مطالب خود قرار می دهند. ریسپانسیو بودن و سازگار بودن وبسایت با هر صفحه نمایش موبایل، جز فاکتورهای بالا بردن رتبه در گوگل است. اگر به سئو سایتتان اهمیت می دهید، نباید هیچ خطایی در رابطه با موبایل فرندلی بودن در سایتتان وجود داشته باشد.

همیشه در تولید محتوا صادق و مبتکر باشید، تحت هیچ شرایطی کپی‌برداری نکنید و یا اگر هم مطلبی را دقیقا از جای دیگری در سایت خود قرار می‌دهید منبع را حتما ذکر کنید. اگر که وجود یک خطای 404 را در وبسایت خود تشخیص دادید سریعا برای رفع آن اقدام کنید. زیرا این صفحات فقط کاربران را ناامید می‌کنند و از طرفی وقت آن‌ها را می‌گیرند. صفحات 404 یعنی لینک مورد نظر دیگر موجود نیست و گوگل آن را از لیست خزش خود پاک می‌کند. بانس ریت یا همان نرخ پرش در واقع لحظاتی هستند که بازدیدکنندگان بعد از دیدن یک صفحه از سایت آن را ترک می‌کنند.

مخاطبان دنیای امروز باهوش و کم تحمل هستند، پس مطلب مطابق با نیازشان را به‌ روز و فوری در اختیارشان بگذارید و آن‌ها را راضی نگه‌ دارید. بنابراین مهم است که شما در هر مطلب، کاربران را به لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط راهنمایی کنید. البته این‌کار هم باید به‌ جا و به‌ اندازه باشد و لینک دادن‌های راه‌ و‌بی‌ راه به‌ تدریج رتبه سایت شما را پایین می‌آورد. لینک دادن داخلی یعنی شما کاربران را به سمت مطالب مرتبط در سایت خودتان راهنمایی کنید. هزینه افزایش رتبه سایت به وضعیت سایت شما بستگی دارد؛ اما شما می توانید قیمت خدمات افزایش سئو سایت را در این مطلب مشاهده کنید. در واقع صفحه شما به وسیله کلمات کلیدی می تواند رتبه بهتری بدست آورد.

هرچه بازدید کننده سایت شما بیشتر باشد، بالا بردن سایت در گوگل نیز برای شما راحتتر اتفاق خواهد افتاد. ایجاد محتواهای با کیفیت و مفید که برای مخاطبان شما ارزش افزوده داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای منحصر به فرد و جذاب می‌تواند موجب جلب توجه موتورهای جستجو و کاربران شود. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید این به صورت کاملاً رایگان به افزایش رتبه سایت کمک کنید و بررسی آنها را به صورت گروهی نمایش دهید. ابزار KW RANK، یک ابزار ایرانی برای افزایش رتبه سایت است که تنها یک هفته می‌توان از آن به صورت رایگان استفاده کرد.

اما فریب راهکارهای زودبازده و تقلبی را نخورید؛ چرا که موفقیت پایدار تنها با رعایت اصول سئو امکان‌پذیر است. سئو، همانند یک نقشه راه، شما را به سمت بهبود رتبه و افزایش بازدید هدایت می‌کند و تضمینی است برای رشد پایدار کسب‌وکارتان. وقتی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های برتر قرار دارد، این به معنای آن است که نیاز کاربران را به‌سرعت و با دقت بیشتری برآورده کرده‌اید. این امر نه تنها باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‌شود، بلکه احتمال تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار نیز بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از آیتم های مهم برای افزایش رتبه گوگل، بهبود سرعت سایت است.

نقل قول ها مانند بک لینک ها بیشتر از نظر کیفی اهمیت دارند و وجود تعداد بسیاری از آنها در اولویت نیست. این نقل قول ها موجب افزایش اعتبار شما شده و برند شما را به نهایت دیده شدن می رساند. زمانی را صرف کرده و اقدام به درج وب سایت خود به همراه آدرس و شماره تلفن آن در وب سایت های مربوطه کنید. ویکیپدیا دارای اعتبار بسیار زیادیست و کسب بک لینک از آن تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما به همراه خواهد داشت. ویکیپدیا یک دانشنامه آزاد بوده و در نتیجه می توانید با ویرایش محتوای آن نسبت به درج لینک های سایت خود اقدام کنید. مطالب منتشر شده در وب سایت به صورت طبیعی در روزهای ابتدایی بک لینک های بیشتری کسب کرده و در روزهای بعدی این تعداد کاهش خواهد یافت.

همانطور که گفته شد راحتی کاربران دارای اهمیت بسیار زیادی است برای گوگل و گوگل دقیقا به دنبال همین مسئله است، و انتظار دارد همه طبق این مسیر پیش بروند. افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار رابطه ی نزدیکی با سئو دارد چون این سئو و راحتی کاربران و تجربه کاربر است که میتواند باعث افزایش رتبه سایت شود. گوگل هنگام اپلود تصویر از شما می‌خواهید تگ alt را با محتوای مناسب پر کنید. همچنین بخش جستجوی عکس گوگل، به طور مستقیم از محتوای این تگ استفاده می‌کند و باعث ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود. لینک‌سازی یا بک‌لینک بیلدینگ یکی از مهم‌ترین روش‌های بهبود رتبه سایت در گوگل است. ایجاد محتوای مهمان در وب‌سایت‌های معتبر، راهی موثر برای کسب بک‌لینک‌های باکیفیت است.

برای سفارش افزایش سئو سایت و دریافت مشاوره رایگان در خصوص خدمات سئو سایت خود، همین حالا تماس بگیرید. ممکن است صفحاتی در سایت شما بوجود بیاید که لازم باشد آن ها را حذف کنید یا آدرس آن را تغییر دهید. توجه داشته باشید که برای هر دو عمل حذف یا تغییر آدرس یک صفحه لازم است ریدایرکت 301 انجام دهید. هر صفحه ای که قصد حذف آن را دارید باید به نزدیکترین محتوا از لحاظ موضوع ریدایرکت کنید. برای این کار می توانید مقاله "آموزش ریدایرکت 301 وردپرس | ریدایرکت 301 چیست" را مطالعه نمایید. از دیگر راهکارهای بالا بردن رنکینگ سایت، رفع خطاهایی است که با عدد 5 شروع می شوند؛ خطاهایی که با عدد 5 شروع می شوند مانند 500 , 503 و 504 مربوط به مشکلاتی از سمت سرور هستند.

توضیحی که برای محتوای این صفحه می‌نویسید، باید حاوی کلمات کلیدی باشد تا باعث ارتقا رتبه سایت شما بشود. تگ عنوان، در تب بالای مرورگر قرار دارد و با قرار دادن نشانگر ماوس، محتویات داخل ان نمایش داده می شود. باید در نظر داشته باشید که در تگ عنوان از کلمه کلیدی استفاده کنید. متاتگ دیسکریپشن (description) یا توضیحات در گوگل اهمیت ویژه ای دارد و توضیحاتی را راجع به صفحه به کاربر می دهد. برای ارتقا رتبه سایت در گوگل، باید دو الی سه بار کلمه کلیدی را در این قسمت تکرار کنید.

برای ارتقای کیفیت محتوای موجود، باید به‌طور دوره‌ای آن را بروزرسانی کنید. افزودن اطلاعات جدید، اصلاح ارجاعات و جایگزین کردن منابع معتبر می‌تواند باعث بهبود محتوای قدیمی و افزایش رتبه سایت شما شود. استفاده از هدینگ‌ها (H1، H2، H3) برای تقسیم‌بندی محتوا به بخش‌های مختلف نه تنها به بهبود خوانایی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود موتورهای جستجو بتوانند راحت‌تر محتوای شما را فهرست‌بندی کنند. همچنین، استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و بخش‌بندی مطالب باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر از اطلاعات موجود در مقاله بهره‌مند شوند. محتوای حرفه‌ای تنها باعث جذب ترافیک نمی‌شود، بلکه می‌تواند نرخ تبدیل سایت شما را نیز افزایش دهد.

به متن های لینک شده که کاربر را به صفحه دیگر هدایت می کند تا توضیحات بیشتری درباره مطلب لینک شده بخواند، انکرتکست (Anchor Text) می‌گویند. انکرتکست ها می‌توانند لینک های بین صفحات داخلی سایت نیز باشند یا کاربر را به صفحات خارجی هدایت کنند. با استفاده صحیح از انکرتکست ها می‌توانید باعث ارتقا رتبه سایت خود بشوید. هیچ حوزه ای باقی نمانده است که تنها شما وارد آن شده باشید و بی رقیب باشد؛ بنابراین همواره رقبا و همکاران خود را زیر نظر بگیرید. به آن دسته از کلمات کلیدی را که رقبای شما هدف فعالیت خود قرار داده اند، توجه کنید و بر روی آن کلمات سرمایه گذاری کنید. همچنین کلمات کلیدی ای را که هنوز کسی به طور جدی روی آن ها کار نکرده است، گزینه مناسبی برای شما هستند.

قرار دادن لینک این شبکه ها در فوتر و سایدبار سایت و همینطور انتهای ایمیل ها می تواند شما را به این هدف نزدیکتر کند. با استفاده از ابزارهایی همچون Site Explorer به بررسی بک لینک سایت رقبا پرداخته و دقت کنید که آنها از چه وبلاگ هایی بک لینک دریافت کرده اند. آتوریتی وب سایت های بک لینک دهنده چه قدر است و احیانا از چه محتوایی برای لینک دادن استفاده کرده اند. بعد از انتشار یک پست مهمان در وب سایت های معتبر، تاثیر مثبت آنها را پس از مدتی مشاهده خواهید کرد. اما با افزایش این پست ها می بینید که این روند دیگر تاثیر خاصی نخواهد داشت. معمولا کسب بیش از سه لینک از یک وب سایت، ضرورتی نخواهد داشت و همین تعداد کافیست.

همچنین می توانید بک لینک هایی که به سایر سایت های خارجی مشکوک می دهید را نیز با تگ نوفالو درج کنید. در عوض وب سایت هایی که دارای بازدید چند هزار نفره در روز هستند، معمولا آتوریتی بالاتری داشته و اعتبار پست مهمان در آنها بالطبع بیشتر خواهد بود. هر گونه بازاریابی مبتنی بر محتوا می بایست جایگاهی را برای محتوای مدیا (تصویر یا صوت) در نظر داشته باشد. جذابیت محتوای بصری مانند تصویر و ویدئو خیلی بیشتر از محتوای متنیست، چرا که درک آنها نیاز به تمرکز پایین تری داشته و کاربران می توانند آنها را به صورت عمیقی درک کنند. به عنوان مثال مطلبی که مطالعه آن نیازه به ده دقیق زمان دارد نسبت به مطلب دیگری که در عرض سی ثانیه قابل خواندن است از دید گوگل ارزش بیشتری برای نمایش در نتایج بالای جستجو دارد. به واسطه چنین صفحات افزایش رتبه فوق العاده ای را مشاهده نخواهید کرد، اما این گونه صفحات از جمله مواردی هستند که هر سایتی الزاما به آن نیاز دارد.

بانس ریت بالا معمولاً نشان‌دهنده این است که محتوای شما نتوانسته نیاز کاربران را برآورده کند. عنوان صفحه (Title Tag) یکی از مهم‌ترین اجزای سئو است که تأثیر مستقیم بر نرخ کلیک (CTR) دارد. در واقع، کاربران ابتدا از طریق عنوان قضاوت می‌کنند که آیا محتوای شما ارزش مطالعه دارد یا خیر. ساختار محتوا یکی از عوامل مهم در تجربه کاربری و درک آسان محتوا است. کاربران ایرانی، مانند سایر کاربران جهانی، علاقه دارند تا محتوایی که می‌خوانند سریع و راحت باشد.

بسیاری از وبسایت ها و همینطور افزونه های سیستم های مدیریت محتوا قادر به تولید این فایل هستند. اگر با مفهوم عبارات بو آر ال های استاتیک و دینامیک آشنا نیستید، احتمال این مسئله کمی برایتان غریبه جلوه می کند. این یو آر ال ها با توجه به وضعیت پارامترهای خود و نسبت آن با دیتابیس سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. یو آر ال های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که ادمین سایت آن را در بک اند تغییر دهد. همچنین ممکن است آنها به دنبال صفحاتی بگردند که دیگر وجود ندارند و در نتیجه اعتبار دامنه شما به کلی از بین می رود.

حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه شاید بتواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال اگر کار حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه شاید امتیازاتی را برای شما به همراه داشته باشد. اما اگر نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کرده اید، تغییر آن ضرورتی نداشته و بهتر است با همان نام ادامه دهید. اما اگر در ابتدای راه هستید، قطعا این نکته ارزش توجه کردن را دارد. دقت داشته باشید که نام دامنه در حالت کلی و طبق گفته گوگل، جز فاکتورهای رتبه بندی نیست.

در حالت کلی از استفاده از اعداد و کارکترهای خاص در یو آر ال خودداری نموده و به جای آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. حالت ایده آل برای یک یو آر ال اینست که کاربر تنها با نگاه کردن به یو آر ال صفحه به موضوع محتوای آن پی ببرد. به عبارتی شما می بایست کاربران را در صفحه نتایج جستجو ترغیب به کلیک بر روی سایت خود کنید. اغلب سیستم های مدیریت محتوا به شما اجازه می دهند که عنوان صفحات را به راحتی تغییر دهید. تمام کسب و کارها نیاز به سئو محلی ندارند، اما با این حال این مورد در کسب و کارهایی که به رفت و آمد کاربران وابسته هستند، امری ضروریست.

وجود پیوندهای شکسته در وب‌سایت، نشانه‌ای از ضعف در مدیریت محتوا و کم‌توجهی به تجربه کاربری است. این پیوندها کاربران را به صفحات ناموجود هدایت می‌کنند و موجب نارضایتی و سردرگمی آن‌ها می‌شوند. از طرفی، موتورهای جستجو همچون گوگل، این مسئله را عاملی منفی در رتبه‌بندی سایت تلقی کرده و اعتبار وب‌سایت‌هایی با لینک‌های شکسته را کاهش می‌دهند. در نتیجه، چنین وب‌سایت‌هایی در نتایج جستجو به جایگاه‌های پایین‌تری سقوط کرده و ترافیک کمتری دریافت می‌کنند. برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از کلمات کلیدی هدفمند در هدینگ‌ها استفاده کنید.

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود. هدف اصلی سئو این است که وب‌سایت‌ها را به گونه‌ای بهینه‌سازی کند تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو، در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرند. افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو یکی از چالش‌های اصلی وبمستران و کسب‌وکارهای آنلاین است. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت با محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه باید به گونه‌ای بهینه‌سازی شود که در نتایج جستجوهای کاربران در بالاترین رتبه‌ها قرار گیرد. اولین معیار که به سایت شما کمک می کند تا در رتبه اول گوگل نمایش داده شود و سبب افزایش seo سایت می شود، تولید محتوا سئو شده و انتشار مداوم آن است.

برای مثال، می توانید برخی از صفحات سایت را برای ربات ها غیرقابل دسترس کنید یا فقط بخش های خاصی از سایت را برای خزنده ها قابل مشاهده کنید. فاکتورهای رتبه بندی کم اهمیت تر دیگری نیز وجود دارند، فاکتورهایی نیز هستند که هنوز کشف نگردیده یا توسط گوگل آشکار نشده اند. به خاطر نوع ماهیت این پست، ما عمدا به برخی نکات خیلی خلاصه اشاره کردیم، چرا که بسته به نوع شرایط، ممکن است توضیحات دیگری نیز وجود داشته باشد. با افزایش فعالیت خود در شبکه های اجتماعی می توانید فالوور های جدید کسب کنید. منظور ما از فعالیت در اینجا هر گونه اقدامیست که در ارتباط با مخاطبینتان در شبکه های اجتماعی صورت میگیرد. به عنوان مثال تشکر از کاربرانی که اقدام به درج نقدهای مثبت کرده و پاسخ به نقدهای منفی می تواند از جمله اقداماتی باشد که کاربران را تشویق به درج پاسخ و نظرات جدید کند.

از اینجا می توان نتیجه گرفت که روی آن کیورد خاص، باید کار بیشتری انجام شود. فایل Robots.txt یک فایل متنی است که به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره نحوه دسترسی به صفحات سایت ارائه می کند. این فایل برای کنترل ربات هایی استفاده می شود که توسط موتورهای جستجو، برای جمع آوری اطلاعات سایت فرستاده می شوند. برای شناسایی بهترین فرصت‌های لینک‌سازی، می‌توانید از ابزارهایی نظیر Ahrefs استفاده کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که کیفیت بک‌لینک‌ها بسیار مهم‌تر از کمیت آن‌هاست.

همچنین اسکیماهای گوناگون دیگری همچون اسکیما ویدیو، اسکیما FAQ و ... اگر می خواهید در سایت خود از اسکیما استفاده کنید مطالعه مقاله "اسکیما چیست؟ | نحوه استفاده از schema در وردپرس" به شما در این زمینه کمک می کند. لینک‌های داخلی باعث ایجاد یک ساختار به‌هم‌پیوسته درون سایت شما می‌شوند. این کار باعث می‌شود موتور جستجو تمام مطالب موردنیاز کاربر را در سایت شما بیابد. هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما بگذراند، رتبه سئو سایت بیشتر می‌شود و ترافیک سایت بالاتر می‌رود و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد.

همچنین، از ابزارهایی مانند Yoast SEO برای نگارش و بهینه‌سازی این بخش استفاده کنید تا شانس کلیک روی لینک شما افزایش یابد و ترافیک سایت‌تان بیشتر شود. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در بهبود رتبه سایت در گوگل، یکی از بهترین راهکارها برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای آنلاین است. لینک‌سازی خارجی یا همان بک‌لینک به معنای دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت شماست. بک‌لینک‌ها به گوگل نشان می‌دهند که سایت شما معتبر است و سایت‌های دیگر آن را به عنوان مرجع شناخته‌اند. هرچه بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر و مرتبط دریافت می‌کنید بیشتر و باکیفیت‌تر باشند، شانس شما برای افزایش رتبه سایت بالاتر می‌رود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری