نقش هدایای تبلیغاتی در کسبوکار – Dreamland

در این میان باید با بهترین روش این اعلام حضور را فریاد بزنید. اگرچه منظور ما از تقدیم هدایای تبلیغاتی نشان دادن هزینه آنها نیست، اما واقعیت این است که شما با هدایای لوکس و خاص میتوانید توجه مخاطب را جلب کنید و در ذهن او تاثیری مثبت به جا بگذارید. هزینه محصولات تبلیغاتی در مقایسه با ابزارهای تبلیغاتی و میزان کیفیت محصولات بستگی دارد. اینگونه وسایل را نمیتوان محدود به گروه خاصی از محصولات کرد، هر کالایی که پیرامون شما هست یک هدیه تبلیغاتی می تواند باشد، وقتی شما یک شکلات یا ظرف یا دستگاه الکترونیکی می خرید که آرم یا برند شرکت سازنده را بر روی خود دارد در اصل یک محصول با برد تبلیغاتی را خریداری کردید، ولی چون بابت محصول خودتان هزینه کرده اید و آن را خریداری کردید اطلاع واژه هدیه تبلیغاتی به آن زیاد درست نمی باشد. هدایای تبلیغاتی را می توانید در بین همکاران و یا مشتریان اهدا کرده و به معرفی برند خود بپردازید. برای مثال در آمازون این شیوه از هدایای تبلیغاتی معمولا برای کتابهای پرفروش انجام میشود و مخاطبان به دلیل جاذبهی این آثار حتی پس از خروجشان از حالت هدیه و رایگان، آن را میخرند.

این محصولات برای مصرفکنندگان چون سودمند و کاربردی هستند و باعث افزایش بازدهی برند میشوند پس در میان گیرندگان یکی از محبوبترین و مفیدترین هدایای تبلیغاتی هستند. پس این فکر بازاریابان در اهدای تبلیغات قبل از فروش بسیار هوشمندانه است. یکی از جذابترین هدایای تبلیغاتی خلاقانه تاثیری خاص بر ذهن مخاطب شما میگذارد، هدایایی از جنس چوب است. مخاطب از آن بههیجان میآید و بر سر زبانها میافتید. در بعضی محدودههای زمانی، برخی فروشگاهها مانند آمازون، بستهای رایگان از محصولات مانند کتاب به مشتریان پیشنهاد میکنند. تجربه نشان داده است که چنین ترفند تبلیغاتیای موجب میشود تا مخاطبان با مطالعهی بستهی رایگان دربارهی سایر آثار نویسنده کنجکاو شود و بهدنبال تهیه محصولات بیشتری باشند. همین حس است که بازاریابان را به سمت تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی میبرد. و چگونه بهترین گزینه را باید انتخاب نمایند؟ نیاز مخاطبتانرا بشناسید. بهترین انتخاب خلاقانه کالا, نیاز ویژه وروزمره مشتریان شماست. تبلیغات معرف برند تجاری شماست گویی باید در بلند گو داد بزنید که وجود دارید و جنس با کیفیت تولید میکنید. کیفیت رافدا نکنید. هدایای خاص, نفیس، نماینده ویژه سازمان شماست. مثلااگر مشتریتان تیشرت تبلیغاتی شمارا درجمعیاز آشنایانش بپوشد، تبلیغ برندتان رویت میشودو ممکناست درصدی ویژه ازآنان بهسمت بنگاهتان جذبشوند. برای ساخت برند خود حتماً لازم نیست که از هدایای تبلیغاتی سنتی استفاده کنید، بلکه میتوانید با چاپ لوگوی برند خود بر روی لوازمی مثل کارتهای بازی، کتاب آشپزی و دیگر محصولاتی که زیاد مورد استفاده قرار میگیرند، از این استراتژی استفاده کنید.

با درج کردن نام تجاری خودو خدمات و محصولاتی کهشما ارائه میدهید بر روی آن مشتریانتان میتوانند طیف وسیعتریرا برایتان بیاورندو مخاطبین قدیم میتوانند پلی بهسوی مخاطب جدید شما باشند. برای شناخت راحتتر محصولات تبلیغاتی در دنیای امروز میتوان به رویدادهای زنده در ورزشها یا سرگرمیها، توپها یا تیشرتهای ورزشکاران، کیفها یا محصولاتی کارمندان، بطری آب، دفترچه یادداشت یا کلاه مردم عادی اشاره کرد. چطوراز محصولات در تبلیغات خلاقانه استفادهکنیم؟ کالای تبلیغاتی, دراولی مستقیما بهمشتری ارایه میشود، ولیدر دومی، باهدف توسعه برندینگ، بهعنوان هدایای خلاقانه وبهیادماندنی دراختیار کسب وکار های دیگر قرار میگیرد. کسب و کارهای فعال از این فرصت پیش آمده استفاده می کند و نام تجاری شرکت خود را معرفی می کنند. چترها با پوشش و کیفیت کافی تولید و تهیه می شوند ، این هدیه تبلیغاتی موش صحرایی برای استفاده در شهرهای بارانی توصیه می شود. بسته بندی و طراحی زیبا و کم حجم، استفاده از بیشترین کارایی و تعداد ابزار در کمترین فضا و ماندگاری بسیار طولانی و کاربردی بودن، از مزایای این هدایای تبلیغاتی است که در بین هدیه دهندگان محبوبیت بالایی ایجاد کرده و این هدیه را در زمره هدایای تبلیغاتی نفیس و خاص به شمار آورده است. به این منظور باید لیستی از مخاطبهای خود و نیازهای آنها را در دست داشته باشید.

واقعیت این است که همهی ما محصولات رایگان را دوست داریم و وقتی شرکتها در قالب هدایای تبلیغاتی، محصولی را رایگان در اختیارمان میگذارند، برای یکبار هم که شده آن را امتحان میکنیم. مثلا فروشگاهی که به مشتریان بُن تخفیف خرید لوسیون خاصی را پیشنهاد میدهد با حضور مشتری برای دریافت این هدیه تبلغاتی در فروشگاه، پیشنهادهای متنوع دیگری نیز در اختیارش میگذارد. این علاقهی شکلگرفته در مخاطب، درنهایت باعث میشود تا مشتریان به سمت خریدهای بعدی و بعدی پیش بروند. گاهی اوقات نیز شرکتها با ارائهی بُن تخفیف و یا کالاهایی به شکل نمونه و رایگان، باعث جذب مشتری به سمت فروشگاهها میشوند. قیمت خرید ظروف صنایع دستی با توجه به تیراژ سفارش متفاوت است. هدایای تبلیغاتی در عین حال که روشی بسیار مؤثر در جذب مخاطب هستند، هزینهی اندکی دارند و مدیریت فرایند پیشبرد اقدامات بازاریابی لازم برای آنها بسیار ساده و قابلپیشبینی است. در سالهایی نه چندان دور، شما برای انتخاب هدایای خلاقانه با گزینههای محدودی روبرو بودید و فقط باید به سراغ هدایای تبلیغاتی الکترونیکی میرفتید؛ اما حالا با وجود مدلها و طرحهای گسترده، دیگر انتخاب برای شما سخت نبوده و میتوانید متناسب با بودجهای که دارید هدیهای شیک و خلاقانه برای مخاطب انتخاب کنید. برای معرفی یک محصول جدید به مشتریان و گرفتن بازتابهای آنان در رابطه با آن محصول، شرکت اقدام به توزیع آن محصول در قالب هدیه تبلیغاتی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید